نگاهی کوتاه به قیمت رنگهای ترافیکی

به نام خداوند بخشنده مهربان در زمان خرید رنگ ترافیکی همه به دنبال رنگ ترافیکی ارزان میگردند و به نظر شما ایااین درست است ؟ در این جا نگاهی کوتاه به قیمت رنگهای ترافیکی و پارامترههای مهم انتخاب رنگ و کیفیت ان را بررسی می کنیم .

قیمت رنگهای ترافیکی تمام شده انها به دست پیمانکار

انچه به کم و کیف تولید رنگ ترافیکی بر می گردد یک فرمول نیست و می توان فرمول های مختلفی از رنگ بسته به نیاز منطقه ای که قرار است خط کشی انجام شود و نیاز کارفرما تولید کرد. وانچه مهتر است بحث ماندگاری و طول عمر رنگ است که مهترین قضیه در ان می باشد و و همه دوست داریم رنگ و با کیفیت ولی ارزان تهیه کنیم. و قیمت تمام شده انها بسته به سطح کیفی رنگ است و معمولا رنگ ترافیکی در حد استاندارد ملی ایران رو به پایین تولید می شود.

انواع رنگهای ترافیکی و کاربرد انها

یکی از مصارف عمده و مهم رنگ های ترافیکی در جاده ها ی اسفالتی می باشد و پاره ای از مصارف به سطوح بتنی و سیمانی و کف سالن ها بر می گردد. و از زمانی که علائم افقی جاده هها راه اندازی شده اند رنگ های ترافیکی مختلفی هم تولید وعرضه شدند از رنگ های پایه حلال گرفته تا تایه اب که امروزه استفاده می شود.یکی از رنگ ها رنگ های اکریلیک ترموپلاست پایه اب و پایه حلال می باشد که بیشتر در جاده های اسفالتی با دستگاه خط کشی اجرا می شود و در کف سالن های سر پوشیده و حتی پارکینگ های کوچیک با دست اجرا می شود و از رنگ های دیگه رنگ دوجزئی و یا سه جزئی می باشد که بیشتر در معابر و چهار راهها استفاده می شود. از رنگ های ماندگار و مهم ترافیکی رنگ های گرم می باشد ماندگاری تا سه سال دارد و به صورت اسپری و اسکرید و اکستروژن انجام می شود .

رنگهای ترافیکی گرم اسپری یا اکستروژن ؟

این روزها به دلیل هزینه بالای اسکرید و یا اکستروژن ومصرف بالای رنگ گرم پودری در این نوع اجراهها عملاهزینه بالائی دارد ولی از میان رنگ های گرم رنگ اسپری را بیشتر می پسندند چون نسبت به قیمت تمام شده ان کمتر است و کارفرماهها معمولا ترجیح می دهند از رنگ گرم اسپری استفاده کنند هرچند گاهی اوقات حتما باید رنگ را به صورت اسکرید یا اکستروژن پاشید.

مقایسه قیمت رنگهای ترافیکی

رنگ دوجزئی یا سه جزئی که بیشتر در معابر کاربرد دارد ، قیمت یک و نیم برابری ،رنگ سرد ترافیکی پایه حلال و پایه اب در حد استاندارد که بیشتر در جاده هها استفاده می شود دارد. ماندگاری رنگ سرد حدود 9 ماه بوده و رنگ دوجزئی حدود 18 ماه می باشد. و قیمت رنگ گرم ترافیکی می تواند بین دو رنگ بالامی باشد ولی هزینه اجرائی بالایی دارد .

تماس با ما