پوشش کولتار اپوکسی پلی امید + کاربرد و مزایا و خواص ویژه آن

پوشش های زیادی برای سازه های بتونی وجود دارد که هر کدام بسته به شرایط اجرائی و بهره برداری و شرایط محیطی می توانند موثر و کارآمد باشند.یک نوع از این پوشش ها پوشش کولتار اپوکسی است کاربرد کولتار اپوکسی در پوشش  محیط های خورنده، محافظت در برابر آب دریا در سازه های مدفون، به عنوان پرایمر، محافظت در برابر آب شور و فاضلاب، محافظت از فلز، مزایای پوشش کولتار میتوان به اقتصادی بودنش اشاره کرد مقاومت شیمیایی بالا و از لحاظ اقتصادی به صرفه بودنش و سهولت اجرای کار و چسبندگی بالا اشاره کرد.

پوشش کولتار اپوکسی

رنگ کولتار اپوکسی پلی آمین

بدون حلال می باشد و ترکیب دو جزئی دارد که برپایه رزین اپوکسی اصلاح شده با قطران ذغال سنگ می باشد. این محصول به درد سطوح عمودی نمی خورد. و برای اجرا با مشکل برخورد می شوید. هرچند بهترین کولتار اپوکسی همان رنگ کولتار اپوکسی پلی آمین است.چسبندگی عالی و پایداری شیمیایی رزین اپوکسی این محصول را بسیار مقاوم در برابر آب قرار داده است. پوشش فوق العاده سخت در محافظت از سنگ و بتن و فلز در مقابل عوامل خورنده دارد.شکل ظاهری این محصول شفاف و صاف و سیاه است که امکان رشد باکتری را به هیچ عنوان نمی دهد.

پوشش کولتار اپوکسی

چرا پوشش کولتار اپوکسی ؟

این پرایمر قیری یکی از پوشش های خوب در صنعت نفت و گاز و نفت و پتروشیمی می باشد. و از این محصول در سطوح زیادی به عنوان یه لایه مقاوم استفاده می شود. یکی از پرکاربرد ترین جاهایی که به عنوان پوشش ضد زنگ  استفاده می شود، روی لوله های مدفون و مخازن فلزی مدفون در خاک است که بخش اعظمی از صنعت را شامل می شود. معمولا به ضخامت 500 تا 1000 میکرون اجرا می شود. این محصول می تواند کولتار پلی آمین اپوکسی و یا کولتار اپوکسی های بیلد  باشد.

کولتار اپوکسی یکی از بهترین پوشش ها برا مخازن بنزین

دستور العمل صنعت نفت برای پوشش بیرون مخازن بنزین مدفون  سه لایه 150 میکرونی را پیشنهاد می دهد . و برای پوشش لوله کشی های جایگاههای عرضه فراورده های نفتی ، یعنی بهترین نوع پوشش های مقاوم در مخازن بنزینی، کولتار می باشد. و برای مخازنی که داخل خاک مدفون می شوند، پوشش  اپوکسی پلی امید در سه لایه به ضخامت خشک 240 میکرون برا داخل مخزن بنزنی پیشنهاد می شود و  از بهترین گزینه هاست .

پوشش کولتار اپوکسی

اپوکسی قطران زغال سنگ به چه معناست

اپوکسی قطران زغال سنگ یک پلیمر محافظ سیاه رنگ است که بر روی سطوحی که در معرض محیط های خورنده هستند بکار می رود. ترکیبی از رزین های مختلف اپوکسی و قطران زغال سنگ است.برای ساختن پوشش‌ها یا رنگ‌هایی با جامدات بالا برای محافظت از رطوبت برای سیستم‌های زیرزمینی مانند خطوط لوله، تأسیسات تصفیه آب، زلال‌کننده‌ها و مخازن کاربرد دارد. بیشتر در صنعت فاضلاب و برای جلوگیری از میکروارگانیسم ها استفاده می شود.

اپوکسی قطران زغال سنگ را توضیح می دهد

اپوکسی قطران زغال سنگ از تبدیل اپوکسی پلی آمید با سطحی از قطران زغال سنگ تصفیه شده ساخته می شود. بیشتر روی سطوح فلزی و بتن در محیط های دریایی، نفتی و صنعتی کاربرد دارد. نوسانات دما می تواند محصول را متبلور کند. در دمای اتاق یا حداقل 5 درجه فارنهایت بالاتر از نقطه شبنم پایدار است. شرایط محیطی بر زمان خشک شدن محصول اثرگذار است.

پوشش کولتار اپوکسی

خواصی که ممکن است از استفاده از رنگ یا پوشش اپوکسی کولتار  بدست آید 

  • رنگ ها یا پوشش هایی را تشکیل می دهد که در کاربرد قلم مو، غلتکی و اسپری صاف هستند.
  • چسبندگی این محصول به سطوح روغنی بسیار عالی است، بنابراین در گاراژها ترجیح داده می شود.
  • آب بندی رطوبت خوبی برای رنگ ها یا پوشش ها ایجاد می کند.
  • رنگ هایی با پوشش هایی با سایش، شوک حرارتی، ضربه و مقاومت شیمیایی تولید می کند. مناسب برای غوطه وری پایدار در آب شور یا شیرین است.
  • محافظت بسیار بالایی در برابر خوردگی را ایجاد می کند.
  • محافظت در برابر تنش خاک را ایجاد می کند.
  • یک سطح نیمه براق با سطح مات ارائه می دهد.
  • خود آغشته شدن و چسبندگی خوبی در رنگ ها یا پوشش ها ایجاد می کند.

ترکیب بندی کولتار اپوکسی 

پرایمرهای قطران زغال سنگ باید فقط از روغن های قطران زغال سنگ فرآوری شده و روغن های قطران زغال سنگ تصفیه شده (روغن های قطران زغال سنگ تا دمای 200 درجه سانتیگراد از بنزن، تولوئن، زایلن، کومن و غیره تشکیل شده باشند) که به طور مناسب برای تولید مایعی مخلوط شوند. ممکن است به صورت سرد با مسواک زدن یا پاشیدن استفاده شود و این باعث ایجاد پیوند مؤثر بین فلز و پوشش بعدی مینای قطران زغال سنگ می شود. پرایمر نباید حاوی بنزین یا سایر حلال های سمی یا بسیار فرار باشد. پرایمر نباید تمایلی به ته نشین شدن در ظرف داشته باشد.

پوشش کولتار اپوکسی

مینای قطران زغال سنگ

مینای قطران یک پوشش مبتنی بر پلیمر است که از پلاستیک سازی قطران زغال سنگ تولید می شود. پرکننده های بی اثر برای ارائه خواص مورد نظر سیستم اضافه می شوند. زمین قطران زغال سنگ، که اساس مینا را تشکیل می دهد، از هیدروکربن های آروماتیک چند هسته ای و ترکیبات هتروسیکلیک تشکیل شده است. در طول سال‌ها، این پوشش همراه با یک پرایمر، یک تقویت‌کننده است.

پوشش کولتار اپوکسی

اختلاط و کاربرد:

می تواند توسط برس، غلتک، اسپری بدون هوا یا معمولی اسپری بدون هوا به دلیل سوراخ کردن پین و اسپری بیش از حد به حداقل می رسد. برای بهترین نتیجه،دو (2) لایه هر لایه 100 میکرون استفاده کنید.  قبل از پوشش دوم باید بدون چسبندگی باشد اعمال می شود.بدون چسبندگی با لایه های ضخیم تر افزایش می یابد. در هر صورت نباید بیشتر از 24 ساعت باشد. فاصله پوشش بیش از حد، حداکثر باید 3-5 روز باشد.حداقل دمای استفاده 50 درجه سانتیگراد است و رطوبت نسبی از 85% نباید بیشتر شود تمام سطوح باید با حداقل دو مورد درمان شوند پوشش های اپوکسی زغال سنگ اولین لایه باید با قلم مو یا اسپری بدون هوا برای رسیدن به یک پوشش یکنواخت با یک ضخامت فیلم مرطوب کمتر از 200 میکرون نیست.این روکش باید 16 ساعت بماند تا خشک شود در 200 درجه سانتیگراد هنگام استفاده از تجهیزات اسپری بدون هوا؛ جزئیات همانطور که ذکر شد باید به شدت رعایت شود.

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما